Integralni kruh

 


ntegralni kruh ili kako ga moji klinci zovu, zdravi kruh, u zadnje vrijeme radim toliko često da sam jednostavno smetnula s uma da vam nisam dala recept za njega. Kruh i peciva od integralnog brašna (brašna cjelovitih žitarica) sam počela sve češće raditi i moji su svi oduševljeni. Peciva su fantastično krckave korice, iznutra mekana i podatna a uz dodatak sjemenki miris i okus im je nemjerljiv sa bilo kojim drugim pecivom od ‘klasičnog’ bijelog brašna. Kada se uzme u obzir i dobrobit koju organizmu donose hranjiva cjelovita zrnca žitarica, puno dvojbe nema – integralno je zakon! I još jedna mala opaska – moji klinci i dalje ne vole integralni kruh i slična peciva iz trgovina i pekara, ali ovaj moj domaći im je apsolutni favorit u zadnje vrijeme, pa ako ste i sami sumnjičavi i ne vjerujete mojoj priči integralno=zdravo=fino, a do sada niste probali napraviti svoje domaće integralno pecivo ili integralni kruh, prvo probajte pa procjenite. Sigurna sam da će vam se svidjeti 😉

Integralni kruh

Potrebno:integralni kruh - spreman za rezanje

  • 40 dkg integralnog brašna
  • 10 dkg bijelog glatkog brašna
  • 2 žlice lanenih ili suncokretovih sjemenki (a može i bez njih)
  • 1 vrećica suhog kvasca
  • 3 dl mlake vode
  • 1 žličica soli
  • 1 žličica šećera
  • 1 dl ulja

Priprema:

  1. Pomiješati obje vrste brašna, dodati kvasac, sol i šećer pa miksati mikserom sa spiralama uz postepeno dolijevanje ulja i vode dok masa ne postane kompaktnija. Tada nastaviti mijesiti rukama na pobrašnjenoj radnoj površini dok tijesto ne postane mekano, podatno i glatko. Oblikovati okrugli kruh, prekriti ga ubrusom ostaviti na toplom da se diže 30-40 minuta.
  2. Tada ga zarezati unakrsno dva puta, premazati mlijekom, posipati prženim sjemenkama sezama i peći u prethodno zagrijanoj pećnici na 190-200ºC  40 minuta.
  3. Pečeni kruh prohladiti i rezati po želji.
  4. Dobar tek!

Recept u slikama (snimljeno Olympus digitalnim fotoaparatom):

Integralni kruh spreman za pečenjeintegralni kruh nakon pečenjaintegralni kruh prije posluživanjaintegralni kruh - spreman za doručak!

recipeci.com

Objavi komentar

0 Primjedbe